حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
21 می 2023 - 17:09
شناسه : 10438
روز دختر و حسرتی همراه با بغض و اشک که بر دل پدر مغموم ماند/ رونمایی از کتاب هم پای ستاره ها در سالن کنگره ی شهدای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد رونمایی از کتاب هم پای ستاره ها در سالن کنگره ی شهدای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد
ارسال توسط : نویسنده : ریحان نژاد منبع : پایگاه خبری الگن
پ
پ

پایگاه خبری تحلیلی بلاد شاپور*

در سالروز دختر و حسرتی همراه با بغض و اشک که بر دل پدر مغموم ماند/ رونمایی از کتاب هم پای ستاره ها در سالن کنگره ی شهدای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد

۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ روزی سخت و طاقت فرسا برای خانواده نویسنده کتاب هم پای ستاره ها رقم خورد، روزی که با حضور سرداران هشت سال دفاع مقدس و تعدادی از یادگاران جبهه و جنگ و تعدادی از مدیران استانی با همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و خاصه معاونت فرهنگی  از کتاب هم پای ستاره ها به نویسندگی مرحومه سیده فاطمه بزرگمهر نژاد آیینی برگزار و از آن اثر جاوید رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری بلاد شاپور به نقل از پایگاه خبری الگن * در این رونمایی که خانواده ی مرحومه طاهره ی بزرگمهر نژاد نویسنده ی فقید کتاب و سردار یزدانبخش که روایتگر قصه ها و داستان کتاب هم هست حضور داشتند جناب دکتر بزرگمهر نژاد با بغضی در گلو روز دختر را تبریک و از سردار یزدانبخش که به ایشان اعتماد کردند تشکر کردند.

دکتر بزرگمهر نژاد به خاطراتی از گفتگو با خانواده های شهدا اشاره کرد و از این گلایه کردند که سهم انقلابی ها و کسانی که نقش موثری در جبهه و جنگ داشتند خوب داده نشد هر چند آنها به دنبال آرمانهایشان بودند نه به دنبال نام و نان .

در ادامه فتحعلی بزرگمهر نژاد به رشادتها و دلیری های سردار کریمی و اخلاص شهید تقوی هم گریزی زد و از هم قطارانش خواست تا ناگفته های جنگ را مستند کنیم تا آیندگان بدانند ما چه کارهای بزرگی کردیم.
سپس سردار امرالله یزدانبخش نیز با گرامیداشت یاد سرداران مجید کریمی و حسن درویش گفت هدف از قلم زدنم این بود که یاد و نام امثال این شهدا زنده بماند و از حسن درویش بعنوان تک تیرانداز جبهه یاد کرد و گفت: البته گم نام ماند
سردار یزدانبخش با آن چهره ی محجوب و استوارش از کسانیکه در راه شهدا و زنده نگه داشتن یاد شهدا قلم میزنند و زمینه ی این کارها را فراهم میکنند نیز تشکر کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار نیز گفتند: خوشبختانه فرهنگ ادبیات و پایداری جبهه وجنگ به تاریخ نگاری در کشور جمهوری اسلامی تبدیل شد که جای خوشحالی است

هاشمی مهر گفت : نیازمند معرفی دوره ی طلایی جنگ هستیم و این راه را باید خوب به آیندگان نشان دهیم.

دکتر پارسیان نژاد نیز گفت: بانک اطلاعاتی از اتفاقات ماندگار جبهه و جنگ و ترویج شهید و شهادت در مسیر خوب و رو به رشدی است.

مدیرکل بنیاد شهید به رشادتهای شهدا و رزمندگان استان نیز اشاره و گفت: تمثال بعضی از شهدای ما در بقیه ی استانها نصب و ما به آنها افتخار و البته وظیفه ی ما و مدیران فرهنگی را برای شناسایی آنها بیشتر میطلبد.
پارسیان نژاد به برگزاری یادواره ی شهدای ارتش به میزبانی کهگیلویه بزرگ و دیگر شهدا در این ماه اشاره کرد.
یاد آوری می شود نویسنده این کتاب مرحومه طاهره بزرگمهر نژاد فرزند سید فتحعلی بزرگمهر نژاد مدتی پیش بر اثر عارضه قلبی دارفانی را وداع گفت که از این اثر در روز دختر و به یاد و نام دختر رونمایی شد و بغض و اندوه حاضران در این آیین را بر انگیخت.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.