حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 19 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1558 تعداد نوشته های امروز : 2 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
اعلام مخالفت اهالی روستاهای کلگه برون،علی آباد ،آبکاسه و مالکین روستاهای صنوگان و پیربادمی از توابع شهرستان کهگیلویه با احداث مینی پالایشگاه نفت
05 می 2024 - 10:40
شناسه : 13753
اهالی روستاهای کلگه برون،علی آباد، آبکاسه و مالکین روستاهای صنوگان و پیربادمی از توابع شهرستان کهگیلویه با احداث مینی پالایشگاه نفت مخالفت خود را اعلام نمودند.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز
پ
پ

اهالی روستاهای کلگه برون،علی آباد، آبکاسه و مالکین روستاهای صنوگان و پیربادمی از توابع شهرستان کهگیلویه با احداث مینی پالایشگاه نفت مخالفت خود را اعلام نمودند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور،متن پیام چنین میباشد،

 

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانبان اهالی روستاهای کلگه برون و علی آباد و آب کاسه و زمین داران صنوگان و پیربادامی در منطقه ساخت پالایشگاه از معتمدین و ریش سفیدان گرفته تا  شوراهای اسلامی و دهیاران اعتراض و مخالفت خود را با ساخت پالایشگاه نفت در زمینهای کشاورزی و مراتع چرای دامهای خود به دلایل زیر اعلان میداریم . لذا از مسئولان محترم خواهشمندیم که اقدام لازم را مبذول فرمایید تا حقی از مردم این منطقه ضایع نگردد.

۱- فاصله کم بین این روستاها تا محل ساخت پالایشگاه .

۲- قطع راه ایل رو و عشایری.

۳- قرار گرفتن پالایشگاه بین روستاها و عشایر با مراتع و چراگاهای دام آنها.

۴- به خطر افتادن منابع طبیعی و مراتع از جمله بادامستانهای منطقه آب اناری و کوه خائیز که از قدیم هم مراتع و چراگاهای دام این مناطق بوده و هم تامین ممر و معاش مردم منطقه از طریق چیدن بادام و زدی و دیگر محصولات این منابع خدادای بوده و هست.

۵- پساب این کارخانه قطعا باعث آلوده شدن آب دره های مخصوص  شرب دامهای عشایر و روستائیان خواهد شد.

۶- طبق مطالعات و تحقیقات انجام گرفته گازها و ذرات متصاعد شده باعث بیماریهای ریوی و داخلی از جمله سرطان ریه و خون و کبد خواهد شد.

۷- آلودگی گوگردی این نوع پالایشگاهها طبق تحقیق های انجام شده آنقدر زیاد می باشد که باعث از بین رفتن و پودر شدن زمینهای کشاورزی اطراف کارخانه خواهد شد.

نکند که با روشن کردن مشعل کارخانه ای مشعل محفل خانواده ای را خاموش کنیم.

ما اهالی و بزرگان و معتمدان و شورهای اسلامی و دهیاران این منطقه مخالفت خود را نسبت به ساخت این پالایشگاه اعلان میداریم تا شرمنده آیندگان و نسلهای بعد خودمان نباشیم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

توخشنود باشی و ما رستگار

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.