حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
رهبر انقلاب از سال ۱۳۹۰ تاکنون بیش از چهل مرتبه نسبت به مساله جمعیت و فرزنداوری تاکید داشتند
19 می 2023 - 13:08
شناسه : 10410
خطیب جمعه چرام؛ شهرستان چرام کمترین نرخ باروری و بالاترین درصد پیری جمعیت را دارد.و این یک فاجعه برای هر کشور و منطقه ای است.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز
پ
پ

به گزارش بلادشاپور، حجت الاسلام افشار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام با بیان اینکه تقوا اثار دنیایی متعددی دارد، گفت: انسان مؤمن و با تقوا مانند فرد تاجر است یعنی نزد دیگران دارای اعتبار بالایی است.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه روحانیت قشری است که بیشترین شهید را در تاریخ انقلاب داشته است، افزود: حدود چهار هزار شهید طلبه شاهد صحت این موضوع است و بیشترین شهید طلبه متعلق به عملیات کربلای۵ است که تعداد آنها به ۵۶۷ شهید می‌رسد.
افشار ادامه داد: بیشترین توصیه انجام شده توسط شهدای روحانی در وصیت نامه‌های آنها مربوط به توحید و ایمان به خداوند است که تعداد این توصیه‌ها ۲۴۰۰ مورد است.
وی با بیان اینکه امام خمینی ( ره ) فتح خرمشهر را به معجزه تشبیه کردند، گفت:حماسه فتح خرمشهر آنقدر عظیم است که تا همیشه در حافظه تاریخ ملت ایران می‌ماند و درس‌آموزی می‌کند. عظمت و تعالی معنوی این فتح تا آنجا بود که عارفی چون امام خمینی(ره)، که اهل رؤیت اشیاء کما هی بود، این فتح را از امور مافوق طبیعت، از عنایات ویژه خداوند متعال و تجلی همگانی توحید افعالی دانستند.
افشار با بیان اینکه توحید اَفعالی، متعالی‌ترین و صحیح‌ترین نوع رابطه یک انسان با عالم هستی و رویدادهای آن است، عنوان کرد: باور به اینکه هر چیزی در جهان اتفاق می‌افتد، حتی افعال دیگر موجودات، فعل خدا است. در این انگاره هر عملی که از هر موجودی سر می‌زند، با نیرو و اراده خدا انجام می‌شود. هرچند علما و عرفای اسلامی برای توحید افعالی دلایل عقلی و قرآنی مطرح کرده‌اند، اما اصولا هنر امام راحل(ره) همگانی کردن مکتب عرفان ناب محمدی(ص) و آموزه‌ی اصلی آن یعنی توحید افعالی است و مردم قبلا در واقعه طبس، شنیده بودند که امام(ره) چنین فرموده بودند ” کى این هلیکوپترهاى آقاى کارتر را که مى‌خواستند به ایران بیایند ساقط کرد؟ ما ساقط کردیم؟ شن‌ها ساقط کردند، شن‌ها مأمور خدا بودند، باد مأمور خداست، قوم عاد را باد از بین برد. این باد مأمور خداست، این شن‌ها همه مأمورند “.
امام جمعه چرام با بیان اینکه از قدیم الأیام، در برخی از فرهنگ‌ها، باوری عوامانه، پسر و جنس مذكر را بر دختر و جنس مؤنث برتری می‌دادند، در فرهنگ اهل بیت علیهم السلام باوری جاهلانه و منحط است، افزود: پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در فرمایش‌های متعددی، دختران را چنین توصیف فرموده‌اند ” دختران، چه فرزندان خوبى هستند؛ مهربان(مُلْطِفَاتٌ)، مددکار(مُجَهِّزَاتٌ)، اهل انس و الفت(مُونِسَاتٌ)، با بركت(مُبَارَكَاتٌ) و خوش‌تربیت(مُفَلِّیَاتٌ) مى‌باشند. دختران دلسوز(المُشفِقاتُ) و همدم‌هایی گران‌بها(المُؤنِساتُ الغالِیاتُ) هستند “.
وی با بیان اینکه جمعیت فراوان، از مؤلفه‌هاى مهم قدرت است، تاکید کرد: رهبر انقلاب هشدار دادند ” سیاستى وجود دارد كه این نعمت وجود جوانان انبوه و فراوان را از ملّت ایران سلب كند “.
امام جمعه چرام با بیان اینکه هنگامى كه فرعون در سرزمین مصر سر برافراشت و سركشى و برترى‌جوئى در زمین كرد، براى استحكام حاكمیت خویش، جامعه‌اى ایجاد كرد كه مى‌توان آن‌را سمبل و شاخص حكومت‌هاى طاغوتى دانست، افزود: او سه اقدام اساسى انجام داد؛ اول، مردم را فرقه فرقه نمود و نظامى طبقاتى ایجاد كرد. (جَعَلَ أَهْلَهَا شِیعًا یسْتَضْعِفُ) تفرقه‌اندازى، بارزترین اهرم سلطه مستكبران بر مردم است.
وی افزود: تا وقتى مردم اتّحاد و همبستگى داشته باشند، طاغوت‌ها قدرتى ندارند و نمى‌توانند كارى از پیش ببرند. تفرقه، مقدّمه‌ى ذلّت‌پذیرى است. ابتدا مردم گروه‌گروه و متفرّق‌ می‌شوند سپس به استضعاف كشیده مى‌شوند. این‌كه قرآن مسأله تفرقه‌افكنى را قبل از قتل و كشتار ذكر فرموده است. شاید به‌خاطر آن كه تفرقه زمینه‌ كشتن و یا مهم‌تر از كشتن است.
افشار ادامه داد: دوم، سیاست تحدید نسل و كاهش شدید جمعیت را در پیش گرفت. جوانان گروه مستضعفین را مى‌كُشت (یذَبِّحُ أَبْنائَهُمْ) و نمى‌گذاشت نسل جوان و نیروهاى فعّال جامعه رو بیایند، احساس مى‌كرد كه در میان آن‌ها حركت و هیجان است و مى‌دانست آن كسى‌كه بتواند این حركت و هیجان را به آخر برساند، نسل جوان است و سوم، دختران و زنان گروه مستضعفین را زنده نگه مى‌داشت (یسْتَحْیى نِسائَهُمْ) یا براى این‌كه آن‌ها را فاسد كند، یا نسلشان را به فحشاء بكشاند یا سلامت نسلشان را از بین ببرد و بنى اسرائیل در جامعه فرعونى هضم بشوند و از بین بروند.
امام جمعه چرام با بیان اینکه در سه دهه گذشته، نرخ باروری کلی در جهان، نزدیک به ۳۳٪ و در جهان اسلام، نزدیک به ۴۱٪ کاهش داشته اما نرخ باروری کلی در ایران ۷۰٪ کاهش یافته است، عنوان کرد: لازمه پیشرفت، توسعه، استقلال و امنیت كشور داشتن جمعیت جوان و پویا است و رهبر معظم انقلاب فقط از سال 1390 تاكنون بیش از چهل مرتبه نسبت به «مسأله جمعیت و فرزندآورى» تأكید داشته‌اند.
وی افزود: به بیان رهبر معظم انقلاب ” برای دشمنان بهترین چیز این است که ایران، یک کشوری باشد با ۲۰ یا ۳۰ میلیون جمعیت، که نصف این جمعیت هم، کهن‌سال و میان‌سال و از کار افتاده باشند. این برایشان بهترین چیز است. اگر برای این، برنامه‌ریزی بتوانند بکنند، حتماً می‌کنند؛ پول بتوانند خرج کنند، حتماً خرج می‌کنند. ما باید حرکتمان در مقابل این حرکت، حرکت صحیح و منطقی و خردمندانه و عالمانه باشد “.

افشار ادامه داد: برژینسکی، سیاستمدار آمریکایی و مشاور امنیت ملی سابق آمریکا می‌گوید ” از فکر کردن به حمله پیش‌دستانه علیه تأسیسات هسته‌ای ایران، اجتناب کنید و گفتگوها با تهران را حفظ کنید. بالاتر از همه، بازی طولانی‌مدتی را انجام دهید؛ چون زمان، آمارهای جمعیتی و تغییر نسل در ایران، به نفع رژیم کنونی آن نیست “.

وی با بیان اینکه بدون‌تردید جمعیت جوان و همچنین داشتن جمعیت بیشتر، یکی از مؤلفه‌های اصلی قدرت است، گفت: با پیشرفت‌هایی که در عرصه جنگ‌های مدرن شکل گرفته، برخی گمان کرده‌اند امروزه برای حفظ اقتدار دفاعی، نیاز چندانی به جمعیت نیست؛ اما این، یک گمان اشتباه است. همین قدر بدانیم که کشورهای مدعی جنگ مدرن، برای افزایش جمعیت خود به تکاپو افتاده‌اند. مثلاً رژیم صهیونیستی اسرائیل، با اینکه مدرن‌ترین تسلیحات نظامی را در اختیار دارد؛ اما به‌شدت با کنترل جمعیت مخالف است و در این رژیم، هر خانواده، حداقل باید چهار فرزند داشته باشد، جالب است بدانیم که در میان ۲۶ کشور منطقه غرب آسیا، از نظر نرخ باروری کل، رژیم اشغالگر قدس با نرخ 91/2، رتبه هفتم و ایران با نرخ 59/1، رتبه بیست‌و‌پنجم را دارد.

افشار با بیان اینکه نرخ باروری بایدحداقل ۲ویک دهم باشد، عنوان کرد: میانگین استان یک و هفت دهم است و شهرستان چرام در سال 1399 یک وشش دهم و در سال 1400 این میزان یک و ۳۹ صدم و در درسال ۱۴۰۱ مقدار آن یک و ۴۷ صدم است.

وی افزود: متاسفانه شهرستان چرام در بین نه شهرستان کمترین نرخ باروری و بالاترین درصد پیری جمعیت را دارد و پیری جمعیت یک فاجعه بزرگ برای هر کشور و منطقه ای است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.