حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 17 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1553 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
11 می 2023 - 21:51
شناسه : 10358
شهید حمیدرضا الداغی در واقع احساس تکلیف کردند و این احساس ناشی از فطرت پاک ایشان در دفاع از مظلوم و یک ناهنجاری بد اجتماعی بود.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز
پ
پ

سید نورالله افشار در گفتگو با پایگاه تحلیلی خبری بلادشاپور گفت: بروز جنایت سبزوار ناشی از عدم تربیت صحیح خانوادگی و همچنین عدم تربیت دینی و توجه به نقش مسائل معنوی و دینی در زندگی به عنوان عوامل اصلی است.

امام جمعه چرام با بیان اینکه عوامل زیادی از جمله خانواده، معلم، دوستان و جامعه در تربیت اسنان نقش دارند، افزود: به طور قطع نقش خانواده به عنوان یکی از نقش های اثر گذار در تربیت یک انسان و شکل گیری شخصیت وی موثر است.

وی با بیان اینکه کسانی که فطرت پاک داشته باشند در مقابل کارهای بد، گناه و معصیت به صورت فطری احساس تقابل می کنند و سعی دارند که جلوی گناه و معصیت را بگیرد، ادامه داد: شهید حمیدرضا الداغی در واقع احساس تکلیف کردند و این احساس برگرفته از فطرت پاک ایشان در دفاع از مظلوم و یک ناهنجاری بد اجتماعی بود.

افشار با بیان اینکه خانواده، دوستان، فضای جامعه در تربیت شخص اثرگذار است، گفت: جامعه هم می تواند در سوق دادن یک شخص به سمت تبهکاری و جنایت تاثیر گذار باشد به همین دلیل است باید دستگاه های فرهنگی با ترویج فرهنگ قرآنی و دینی در جامعه و به خصوص در بین نسل نوجوان و جوان که آینده سازان جامعه هستند زمینه تربیت جوانانی مومن و متدین را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه در خصوص میزان حمایت قوانین از آمران به معروف و ناهیان از منکر اطلاعی ندارم، افزود: می طلبد که کارشناسان حوزه قضایی با بررسی قوانین در صورتی که نیاز به اصلاح قانون یا تصویب قانون جدید باشد در این خصوص پیگیری کنند.

افشار با اشاره به رفتار دوگانه تعدادی از سلبریتی ها در حوادث اخیر کشور، گفت: برخی از سلبریتی ها دلشان اینجا نیست، جسمشان اینجاست و از پول و سرمایه مملکت استفاده می کنند اما دل و قلبشان در آمریکا و جاهای دیگر به دنبال گرین کارت است و به همین خاطر در مقابل مسائلی که بر علیه نظام و انقلاب باشد معمولا واکنش نشان می دهند اما در چنین وقایعی که نفعی برای آنها به همراه ندارد و توجهی از سوی رسانه های غربی صورت نمی گیرد آنها هم سکوت پیشه می کنند.

امام جمعه چرام با اشاره به ضرورت تسریع در پرونده جنایات اخیر، عنوان کرد: قرآن می فرماید در قصاص حیات است منظور این است وقتی که جلوی جانیان و انسان های گرگ صفت گرفته و اعدام شوند مردم به آرامش می رسند و دیگر کسی نسبت به کسی انچنین تعدی نمی کند.

وی تاکید کرد: به طور قطع مجازات چنین افرادی در امنیت جامعه اثرگذار است و باید زودتر به اشد مجازات برسند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.