حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1542 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
09 ژانویه 2023 - 14:14
شناسه : 8555
نقش و گرامیداشت مادر نباید تنها به یک روز در سال محدود شود و در دین اسلام و نزد حضرت محمد (ص) نقش مادر کمرنگ نیست.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز منبع : به همت دفتر امام جمعه و جمعیت نهضت پیشرفت بانوان شهرستان چرام؛
پ
پ

به گزارش بلادشاپور، حجت الاسلام والمسلمین سید نوراله افشار امام جمعه چرام بمناسبت فرا رسیدن سالروز خجسته میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: همه روزها در دین اسلام روز مادر، پدر و زن است.

 

 

افشار افزود:نقش و گرامیداشت مادر نباید تنها به یک روز در سال محدود شود و در دین اسلام و نزد حضرت محمد (ص) نقش مادر کمرنگ نیست.

 

وی با اشاره به سخنان امام باقر(ع) ادامه داد: نیکی به پدر و مادر پس از مرگ آنها نیز باید ادامه یابد و برای آنها خیرات شود تا دعای آنها پس از مرگ نیز نصیب فرزندان شود.

 

وی تأکید کرد: امروز در دنیای غرب زن را به یک کالای لوکس تبدیل کرده‌ اند و از آن سو استفاده می کنند و برخی از کشورها به خصوص آسیاهای شرقی، صادرات زن به برخی از کشورهای اروپایی دارند.

 

حجت الاسلام افشار افزود: در چنین موقعیتی حضرت زهرا (س)، حضرت زینب (س) و حضرت خدیجه (س) نورافشانی می ‌کنند و زن را به عفت و حیا دعوت می کنند و زن باید زن باشد و با عفت و حیا و خصوصیات زنانگی کارهای مردانه کند.

 

 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی طلب رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان چرام اظهار داشت: حضرت زهرا (س) خود نمونه و الگوی کامل یک زن مسلمان میباشد که و اگر زنان ما سیره و راه حضرت زهرا (س) را ادامه بدهند بطور حتم مدینه فاضله ای از زنان و بانوان صالح خواهیم داشت و جامعه ما جامعه ای کامل و نمونه در جهان خواهد بود.

 

حسینی طلب روز زن را فرصت مناسبی برای تکریم از زنان و مادران فداکار جامعه دانست و گفت : این عزیزان با پیروی ازسیره حضرت زهرا (س) برای بقاء زندگی و خانواده و همچنین تربیت فرزندان صالح در جامعه تلاش میکنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی طلب با بیان اینکه برنامه های شاخص ویژه ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر با همکای ارگان‌های فرهنگی اجرا می‌شود، گفت: بمناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، ما برگزاری این مراسم را در اختیار جمعیت نهضت پیشرفت بانوان شهرستان و با همکاری ستاد نماز جمعه، هیئت خواهران، حسینیه‌ها و مؤسسه‌ها قرار دادیم.

 

وی افزود: به منظور بازخوردگیری و همچنین برنامه‌ریزی برای مناسبت‌های مختلف، این جلسه را برگزار کردیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.