حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1545 تعداد نوشته های امروز : 3 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
مشروح خطبه های نماز جمعه سرفاریاب در تاریخ ۱۷ تیرماه ۱۴۰۱
09 جولای 2022 - 11:47
شناسه : 5155

پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور* نماز جمعه امروز مورخ ۱۴٠۱/۴/۱۷ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید. امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها خود و همه نماز گزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کردند و یکی از نتایج و ثمرات تقوی را جلوگیری از وحشت انسان در دنیا و آخرت […]

ارسال توسط :
پ
پ

پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور*

نماز جمعه امروز مورخ ۱۴٠۱/۴/۱۷ سرفاریاب به امامت حجت الاسلام زارعی پور اقامه گردید.
امام جمعه سرفاریاب در ابتدای خطبه ها خود و همه نماز گزاران را به رعایت تقوی الهی توصیه و سفارش کردند و یکی از نتایج و ثمرات تقوی را جلوگیری از وحشت انسان در دنیا و آخرت برشمرد.

    حجت الاسلام زارعی پور در ادامه مباحث مربوط به اهمیت ازدواج و تربیت نسل پاک، تربیت فرزند را دارای ابعاد مختلف جسمی، عاطفی، اجتماعی و معنوی و دینی ذکر کرد و کار رشد و تربیت کودک در همه ابعاد را مهم و با ارزش دانست و رعایت حریم خصوصی، محبت در کنار تنبیه، وقت گذاشتن برای شنیدن سخنان و یاد دادن ارزش پس انداز اقتصادی را از جمله نکات مربوط به تربیت فرزندان برشمرد که توسط پدران و مادران باید مورد توجه و بدرستی رعایت شود.
    ایشان همچنین طبق فرمایشات مقام معظم رهبری وظیفه مسئولان در خصوص تربیت معنوی نوجوانان و جوانان جامعه را بسیار سنگین و کار فرهنگی همراه را با ابتکار از جمله ارائه کتاب، کارهای هنری و فرهنگی مناسب دینی و موثر و مفید را بسیار ضروری و اثر بخش در تربیت دینی و معنوی فرزندان جامعه عنوان کرد.

    خطیب جمعه سرفاریاب در خطبه دوم با اشاره به سالروز واقعه خونین مسجد گوهرشاد و روز عفاف و حجاب، حیا و غیرت را طبق روایتی از حضرت رسول ( ص ) نشانه و جزئی از ایمان ذکر کرد و بد حجابی و پوشش نامناسب را یک بیماری بدخیم و تلاش جوامع غربی برای کشف حجاب در کشورهای مسلمان و در کنار آن گرایش زنان بویژه اقشار تحصیل کرده در غرب به سمت حجاب و پوشش مناسب را یاد آوری کرد و دقت در این نکته را برای همه مردم بویژه زنان مهم خواند و گفت طبق وصیتنامه ها، اغلب شهداء حفظ حجاب و استفاده از چادر برای همه زنان را توصیه و ارزش این کار را در حد شهادت دانسته اند.
    زارعی پور همچنین عید قربان، عید بندگی و قربانی همه خواسته ها برای رضای خداوند و آغاز دهه امامت را تبریک گفت و با قرائت فرازی از دعای زیبای عارفه ( الهم الجعل غنای فی نفسی، «خدایا بی نیازی را در جان و نفسم قرار بده»)، گفت: امام حسین ( ع ) بهترین و بارزترین خصلتهای انسانی را در این دعا از خداوند طلب کرده و امیدواریم فرصت قرائت همراه با درک، فهم و عمل به این دعا نصیب همگان گردد.
    ایشان در پایان ضمن اظهار امیدواری از نتیجه بخش بودن پیگیریهای انجام شده برای رفع نیازمندیها و انجام خواسته های قانونی مردم،
    از مسئولان شهرستانی و استانی خواست نسبت به اجرای تعهد اشتغالزایی و انتفاع مردم بخش سرفاریاب از معادن بوکسیت مورد بهره برداری و یا توقف استخراج و بارگیری از این معادن و رفع تناقض اظهارات خود در این خصوص، هر چه زودتر اقدام نمایند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.