حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 3 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1542 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
16 ژوئن 2023 - 13:09
شناسه : 10675
خطیب جمعه چرام؛ برخی صنف ها مثل مغازه داران در این چند روز نسبت به ارقام بالای مالیاتی نگران هستند و ارقام بالای مالیات در شهری که بن بست است جای سوال برای این افراد ایجاد کرده است.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز
پ
پ

حجت السلام سید نورالله افشار در خطبه های این هفته شهر چرام گفت: مالیات به عنوان یک مورد حیاتی و الزامی هر کشوری مورد نظر کارشناسان است.
به گزارش بلادشاپور، خطیب جمعه چرام با بیان اینکه برخی کشورها که نفت ندارند کشور را بر اساس مالیات اداره می‌کنند، افزود: کشور سالم یعنی کشوری که منابع خدادادی خویش را به کالاهای مورد نیاز دنیا تولید و به کشورهای دیگر صادر کند و ارزش پول ملی کشور را بدین واسطه بالا ببرد و از طرفی با مالیات اداره شود.
وی با بیان اینکه چند نکته باید مورد توجه اداره امور مالیاتی قرار گیرد، ادامه داد: فواید پرداخت مالیات برای اداره ی کشور و محاسبه مالیات در کشورهای دیگر به اطلاع مردم رسانده شود.
افشار ابراز کرد: برخی صنف ها در ایران فرار مالیاتی دارند که باید با برنامه ریزی صحیح جلوی فرار مالیاتی این افراد و اصناف گرفته شود.
خطیب جمعه چرام با بیان اینکه موتور محرک کشور تولید است، گفت: تولید کنندگان با بخشودگی مالیاتی یا مالیات کم تشویق شوند و اطلاع رسانی صورت پذیرد تا سرمایه به سمت تولید برود.
افشار با بیان اینکه اصناف جایگاهی برجسته در اقتصاد دارند، عنوان کرد:
برخی صنف ها مثل مغازه داران در این چند روز نسبت به ارقام بالای مالیاتی نگران هستند و ارقام بالای مالیات در شهری که بن بست است جای سوال برای این افراد ایجاد کرده است.
وی افزود: ریس امور مالیاتی قول پیگیری و تعدیل و عدالت در پرداخت را داده اند که امیدوارم به این وعده عمل شود و منتظر گزارش ایشان به مردم می مانم.
افشار با بیان اینکه پیشنهاد خدمت براداران در اداره امور مالیاتی دارم و
بر اساس جمعیت شهری به شهرداری شهر جهت خدمت به شهروندان کمکی کنند،ادامه داد: اگر در هر شهری یک پارک یا مرکز فرهنگی یا کاری برای خدمت به عموم مردم انجام دهند و بگویند این مرکز به همت پرداخت مالیات آن شهر احداث شده است. اینطور مردم نقش پرداخت مالیات را به صورت ملموس می‌بینند و سبب تشویق مردم به پرداخت مالیات خواهد شد.
خطیب جمعه چرام در بخش دیگری از سخنانش گفت: جهان محورش دیگر امریکا و صهیونیست ها نیستند.ایران مقتدر اسلامی و جبهه ی مقاومت محور نظم جهانی هستند.نشانه های آن هم مشخص است، دقیقا در زمانی که نقش آمریکا در منطقه ضعیف و ضعیف‌تر می شود عربستان و کشورهای منطقه بر خلاف میل آمریکا، به سوی سیاست های ایران شتافته اند، ما در بیخ گوش آمریکای ها ،در جایی که روزی حیات خلوتشان بود در کشورهای ونزوئلا سند همکاری امضا کردیم.

وی افزود: آمریکای لاتین به خودی خود از حیث اقتصادی یک«موقعیت ویژه» می‌باشد؛ چرا که از حیث معادن و مواد اولیه یکی از غنی‌ترین مناطق جهان به حساب می‌آید. از این رو برای کشوری مثل ایران که در مسیر توسعه بعضی صنایع حساس می‌باشد و در این راه به مواد اولیه نیاز دارد، توسعه روابط با این حوزه بسیار مطلوب است. اما در همان حال آمریکای لاتین برای ایران یک موقعیت نمادین هم دارد چرا که نقطه تعارض تمدنی آمریکاست
ونزوئلا بزرگ‌ترین ذخائر نفتی اوپک و جهان را در بر دارد در عین حال رشد تولید ناخالص داخلی، آن را در ردیف هفتاد و پنجمین کشور قرار داده است.
افشار با بیان اینکه ونزوئلا از حیث فرهنگی مردم مقاومی دارد و این مقاومت سبب پایداری حکومت و سیاست‌های آن در این کشور شده است، ادامه داد: ونزوئلا از سال 1377 که «هوگوچاوز» طی انتخابات بر سر کار آمده تا امروز یعنی حدود 25 سال دارای ثبات سیاسی و ثبات در سیاست‌ها بوده است و این در شرایطی بود که آمریکایی‌ها در طول این مدت و با انواع شیوه‌ها در پی ساقط کردن دولت انقلابی در این کشور بوده‌اند.

افشار اضافه کرد: واضح است که حضور ایران در این منطقه اگرچه دارای منفعت بالای اقتصادی هم هست، در عین حال یک معنای راهبردی با تأثیر کلان جهانی هم دارد و می‌تواند ظرفیت واقعی انقلاب اسلامی حتی در دوردست‌ها را به جهان نشان دهد و فضای توطئه علیه ایران را در محیط‌های مختلف بشکند. ممکن است این یک نگرش تنش‌زا تلقی شود ولی مگر فراموش کرده‌ایم که ناوهای آمریکایی در فاصله سال‌های پایانی دفاع مقدس تاکنون یعنی حدود 35 سال یک لحظه آب‌های منطقه ما را ترک نکرده و صراحتاً هم از ضرورت کنترل ایران صحبت نموده‌اند. خب ما هم می‌توانیم در حوزه کارائیب، دشمن منافع ملی خود را به چالش بکشیم، بله به یکباره نمی‌شود، هر بار گامی و در نهایت ساخت بنای بزرگی از تمانع بر سر راه آمریکایی‌ها بی‌نتیجه ماندن سفر منطقه‌ای جو بایدن در ژوئیه2022 (تیرماه 1401) برای بازتعریف روابط راهبردی با عربستان نشان همسویی کشورهای منطقه در مخالفت با شیطان بزرگ و مسیر صحیح جمهوری اسلامی در این چندین دهه را دارد.

خطیب جمعه چرام با بیان اینکه دولت‌های عضو اوپک با افزایش سطح تولید انرژی به بازگشت ثبات و کنترل قیمت‌ها در بازار کمک کرده و خلاء عدم حضور روسیه را پر خواهند نمود؛ اما در عمل ریاض- ابوظبی برخلاف برخی دولت‌های منطقه همچون قطر و عمان سیاستی متفاوت اتخاذ کردند و در قالب جدیدی به نام «اوپک پلاس» بر سر کاهش روزانه دو میلیون بشکه نفت در روز با روسیه به توافق رسیدند، گفت: این تصمیم باعث افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بازارهای جهانی شد، شاید مهم‌ترین نتیجه این بحران اقتصادی، پیروزی جمهوری‌خواهان در انتخابات کنگره بود.

افشار افزود: براساس اسناد افشا شده در رسانه‌ها، پس از آن‌که ریاض به صورت رسمی اعلام کرد که تولید نفت خود را کاهش خواهد داد، جو بایدن با لحنی تند عربستان سعودی را تهدید به اقدام تنبیهی کرد. در پاسخ محمد بن سلمان گفته است که اگر تهدیدات آمریکا عملی شود رابطه با این کشور را قطع خواهد نمود و ضربه اقتصادی سختی به آمریکا خواهد زد.

وی با بیان اینکه به گزارش روزنامه واشنگتن پست پس از آن‌که بایدن قول داد که «عواقب» کاهش تولید نفت را به سعودی تحمیل کند، اضافه کرد: محمد بن سلمان نیز تهدید کرد که ضمن بازنگری اساسی در روابط با آمریکا، تحریم احتمالی علیه واشنگتن وضع کرده و 800 میلیارد دلار سرمایه سعودی را از این کشور خارج خواهد نمود، استفاده از چنین ادبیاتی از سوی عالی‌ترین مقام سیاسی پادشاهی سعودی نشان از برنامه این پادشاهی برای ایجاد تنوع در سبد شرکای راهبردی و همکاری با سایر قدرت‌های نوظهور در حوزه منافع مشترک دارد.
وی تاکید کرد: نکته مهم‌ این است که وقتی وابسته‌ترین حکومت منطقه به آمریکا، چنین با صراحت متحد بزرگ خود را تهدید می‌کند، این اتفاق بیش از هرچیز نشانه افول ابرقدرتی آمریکا است که اکنون سرعت گرفته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.