حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
24 دسامبر 2022 - 19:52
شناسه : 8147
حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت هشت نفر از کادر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد و فعال در زمان بیماری کرونا از طریق اوقاف و امور خیریه به زیارت عتبات عالیات در عراق اعزام شدند.
ارسال توسط : نویسنده : سید علیرضا کشاورز
پ
پ

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت هشت نفر از کادر درمان استان کهگیلویه و بویراحمد و فعال در زمان بیماری کرونا از طریق اوقاف و امور خیریه به زیارت عتبات عالیات در عراق اعزام شدند.

 

 

به گزارش بلادشاپور، حجت الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از کادر درمان که مجاهدانه و با ایثار تمام در مراکز درمانی به بیماران کرونایی خدمت می کردند و تبریک به عزیزان بابت کسب روزی و توفیق زیارت عتبات عالیات و کربلای معلی در ایام فاطمیه، ضمن تذکرات جهت رعایت آداب زیارت اهل‌بیت علیهم السلام به حدیثی از امام باقر علیه السلام اشاره کرد که « از ثقه جلیل القدر محمّد بن مسلم روایت شده: که به حضرت باقر(علیه السلام) عرض کرد: ما زمانی که به زیارت پدرتان حسین بن علی می رویم، آیا چنین است که در حج خانه خداییم؟ فرمود: آری، عرضه داشت: پس آنچه بر حاجیان لازم است بر ما لازم است؟ فرمود: بر تو لازم است با هرکه رفیق توست نیکو معاشرت کنی و بر تو لازم است که کم سخن بگویی، مگر سخن خیر و بر تو لازم است که بسیار یاد خدا کنی و لازم است که جامه هایت پاکیزه باشد و پیش از آن که وارد حائر شوی غسل کنی و لازم است که با خشوع و نرم و خالص باشی و نماز بسیار بخوانی و بر محمّد و آل محمّد صلوات بسیار فرستی و باید خود را از چیزهایی که سزاوار تو نیست حفظ کنی و دیده ات را از حرام و شبهه بپوشانی و به برادران مؤمن پریشان خود احسان کنی و اگر کسی را ببینی که خرجی اش تمام شده از او دستگیری کرده و خرجی خود را بین او و خود به طور برابر قسمت کنی و تقیه بر تو لازم است که قوام دین تو به آن است و همچنین پرهیز از اموری که خداوند از آن ها نهی فرموده و دشمنی با دیگری و بسیار سوگند خوردن و گفتگوی بی منطق و ستیزی که در آن سوگند باشد ترک کنی؛

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این روایت گفت: چون چنین رفتار کنی به اندازه ثواب حج و عمره برای تو تمام می شود و از سوی کسی که به هزینه کردن مال و دور افتادن از اهل بیتش درخواست ثواب برای او کرده ای، مستوجب می شوی به اینکه به آمرزش گناهان و رحمت و خشنودی خدا به وطن بازگردی.

 

 

 

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در بسیاری از نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد به خاطر کمبود امکانات پزشکی و درمانی بسیاری از بیماران مجبور می شوند که برای تشخیص و درمان بیماری خود به شهرهای دیگر بروند که در بسیاری از موارد این رفت‌وآمدها و جایی به جایی ها باعث تشدید درد و بیماری شده و یا حداقل باعث تحمیل هزینه های بیشتری بر دوش بیماران شده و آنان را با مشکلات فراوانی روبرو میکند و حتی گاهی موجب مرگ بیمار و داغدار شدن خانواده های آنان میشود.

 

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: گاهی دیده می‌شود که به خاطر کم بود یک دستگاه دیالیز ام آر آی یا سی تی اسکن در بیمارستانی بیماران زیادی مجبور می شوند یک یا چند روز معطل شده و از شهر و دیار خود راهی شهر های دیگر شوند و سختی های فراوانی را متحمل شوند. خیلی سخت است که هم درد را باید تحمل کنند هم مشقت مسافرت را و هم هزینه اضافی را.

 

 

نصیرالاسلامی گفت: تصور کنید واقفی خیراندیش با خرید و وقف تجهیزات مورد نیاز بیمارستان و درمانگاه منطقه های محروم چه خدمت بزرگی را می‌تواند به بندگان خدا نمایند البته فقط خدا میداند که با این کار باعث نجات جان چندین نفر ،کم کردن هزینه درمان چه تعداد بیمار ، تسریع در مداوای چندین مریض و برداشتن کوله بار درد و رنج از دوش چندین و چند خانواده می‌شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به بهره گیری از ظرفیت های زیاد وقف برای کمک به نیازمندان حوزه بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: وظیفه اداری و انسانی ایجاب می‌کند علاوه بر ترویج سنت حسنه وقف با برنامه ریزی عملیاتی، از این ظرفیت در حوزه سلامت بهره گیری شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: درشرایط کنونی، استفاده از ظرفیت و امکانات اوقاف و امور خیریه با اولویت درمان و خدمت به بیماران بی‌بضاعت، و همچنین در بخش های، دانش بنیان ، آموزش، تحقیقات و پژوهش و … می تواند کمک شایانی در رفع مشکلات جامعه ایفا کند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.