حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 2 May , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
مسکن محرومان کمک به ایمن سازی خانه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد
12 اکتبر 2020 - 13:12
شناسه : 1164

طرح مسکن محرومان امیدها را برای ساخت خانه های ایمن و زیبا در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد زنده کرده است. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور،آمارها از وجود ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد حکایت می کند.   براساس این آمار حدود ۴۴ هزار خانه از این تعداد یعنی معادل ۵۵ […]

ارسال توسط :
پ
پ



طرح مسکن محرومان امیدها را برای ساخت خانه های ایمن و زیبا در روستاهای استان کهگیلویه و بویراحمد زنده کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور،آمارها از وجود ۸۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کهگیلویه و بویراحمد حکایت می کند.

 

براساس این آمار حدود ۴۴ هزار خانه از این تعداد یعنی معادل ۵۵ درصد نیاز به مقاوم سازی دارد.

 

نزدیک به ۴۴ درصد از جمعیت ۷۲۶ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد یعنی بیش از ۳۱۴ هزار نفر در روستاهای این استان زندگی می‌کنند.

 

بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دولت دوازدهم تفاهم‌نامه‌ای با سازمان مدیریت و پرنامه‌ریزی منعقد کرده است که بر اساس آن چ تا پایان سال جاری ۷۷ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه اقشار محروم و کم‌درآمد در کشور می سازد.

 

از این تعداد سهم استان کهگیلویه وبویراحمد سه هزار و۵۰۰ واحد مسکونی روستایی است.

 

مزایای طرح مسکن محرومان

 

کارشناس برنامه ریزی توسعه روستایی و مشاور طرح هادی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح مسکن محرومان نقش اثرگذاری در احداث خانه های ایمن برای افراد کم بضاعت در مناطق روستایی استان دارد.

 

مریم حاجی زاده افزود: با توجه به نظارت های مستمر کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد ایمنی خانه های طرح مسکن محرومان تضمین شده است.

 

وی تاکید کرد:ماندگاری جمعیت روستایی که رونق تولید از پیامدهای آن است از دیگر مزایای نوسازی واحدهای مسکونی مناطق روستایی استان است.

 

حاجی زاده با اشاره به اینکه گردشگری روستایی یکی از ظرفیت های مهم توسعه اقتصادی روستاهای کهگیلویه وبویراحمد است ،تاکید کرد: سیما و منظر زیبا لازمه جذب ایرانگردان و جهانگردان در روستاهای استان است.

 

در قالب طرح مسکن محرومان ، واحدهای مسکونی با متوسط ۶۰ مترمربع زیربنا برای خانوارهای محروم و آسیب‌پذیر روستاها و شهرهای دارای ظرفیت استقرار دائم احداث می‌شود.

 

برخی اهالی مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد که سال ها زندگی در خانه های ناایمن،با دیوارهای کوتاه را تجربه کرده اند حالا با این طرح به بهبود وضعیت محیط زندگی خود امیدوار شده اند.

 

آنان که در زمان سفر به شهرها با حسرت خانه های زیبا را تماشا می کردند حالا در چند قدمی سکونت در خانه رویاهای خود شده اند.

 

دیدگاه ساکنان روستاها

 

یکی از ساکنان روستای تلچگاه از توابع باشت با اشاره به مشکلات خانه های قدیمی که با هر بارانی آب از سقف آن پایین می آمد و همه وسایل داخل خانه را خیس می کرد از تلاش بنیاد مسکن برای طرح نوسازی مسکن روستایی قدردانی کرد.

 

جمیله سینایی با یادآوری اینکه فرزندانم پس از نوسازی خانه بیشتر در روستا ماندگار می شود گفت: تا پیش از این فرزندانم تنها برای چند ساعتی اینجا می ماندند اما حالا چند روز اقامت می کنند و در کارهای کشاورزی به من کمک می کنند.

 

یک مرد ساکن روستای دیل در گچساران گفت: امکان نوسازی خانه تا پیش از عملیاتی شدن طرح مسکن محرومان برای بیشتر اهالی کم بضاعت روستاها وجود نداشت.

 

علی حسین زاده افزود: احداث این خانه با توجه به تسهیلات بانکی و هزینه بلاعوض امکان پذیر شده است. 

 

وی بیان کرد: وجود خانه های استاندارد یکی از نیازهای اولیه هر انسانی گفت: فراهم کردن امکان نوسازی واحدهای مسکونی روستاییان نقش مهمی در ماندگاری مردم در روستاها دارد.

 

وضعیت مسکن محرومان در کهگیلویه و بویراحمد 

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۷۸۰ خانه در قالب طرح مسکن محرومان استان از سال ۱۳۹۸ تاکنون احداث شده است.

 

حسین جنتی اظهار داشت: ۶۷۰ واحد مسکن محرومان در مناطق روستایی کهگیلویه و بویراحمد در مرحله نصب در و پنجره است و ۱۱۰ واحد مسکونی دیگر نیز افتتاح و در حال بهره برداری است.

 

وی بیان کرد: سهمیه مسکن محرومان استان سه و ۵۰۰ واحد است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ تاکنون چهارهزار نفر متقاضی برای بهره مندی از حمایت های طرح مسکن محرومان در استان نام نویسی کرده اند که ۲ هزار مورد آن در سال جاری اعلام آمادگی کرده اند.

 

وی گفت: سهمیه شهرستان های بزرگ استان در طرح مسکن محرومان در کهگیلویه ۸۵۰ ، بویراحمد۸۰۰ و گچساران ۳۰۰ واحد است.

 

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد استقبال ضعیف اهالی مناطق روستایی و جمعیت کم ساکنان مناطق روستایی گچساران را از دلایل کم بودن سهمیه این شهرستان عنوان کرد.

 

جنتی عنوان کرد: میزان تسهیلات بانکی طرح محرومان که پارسال ۴۰۰ میلیون ریال بود امسال به۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافته است.

 

وی تاکید کرد: این تسهیلات با دوره بازپرداخت ۱۲ ساله و کارمزد پنج درصد پرداخت می شود.

 

جنتی پرداخت ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض را از دیگر حمایت های دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی روستاها ذکر کرد. 

 

دیگر برنامه توسعه روستاها در کهگیلویه وبویراحمد

 

اجرای طرح های هادی از برنامه های خوب بنیاد مسکن برای توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد بوده است که باعث تحول درزندگی بسیاری از اهالی روستایی این استان شده است.

 

طرح هادی روستایی با اهدافی از جمله ایجاد زمینه توسعه و عمران روستاها با توجه به شرایط فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی، تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات اجتماعی، تولیدی، رفاهی، هدایت وضعیت فیزیکی روستا و بهبود مسکن روستائیان و خدمات محیط زیستی و عمومی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و با حمایت دولت اجرا می‌شود.

 

طرح هادی روستایی طرحی است که با ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تجاری، تاسیسات و تجهیزات و نیازمندی‌های عمومی روستایی را بر حسب مورد در قالب مصوبات طرح‌های ساماندهی فضا و سکونت گاه‌های روستایی و طرح‌های جامع ناحیه‌ای تعیین می‌کند.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح هادی تاکنون در ۳۸۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان اجرا شده است.

 

غلامرضا امیدوار افزود:این تعداد طرح هادی برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشت گانه استان اجرا شده است.

 

وی عنوان کرد:جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

 

امیدوار با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد اظهار داشت: ۳۷۰ روستای استان نیازمند اجرای طرح هادی است که تحقق این امر نیازمند تخصیص اعتبار فراوانی است.

 

وی بیان کرد:هم اکنون طرح هادی در ۱۹۰ روستای این استان در دست اجراست که از این تعداد ۴۰ مورد در شهرستان گچساران است.

 

امیدوار عنوان کرد: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی روستاهای استان پیش بینی شده است.

 

وی ابراز داشت: این اعتبار از محل بودجه های ملی،توازن و استانی برای بهسازی روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در نظر گرفته شده است.

 

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد گفت:تاکنون آسفالت بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزارمتر مربع از معابر روستاهای این استان با قیر رایگان انجام شده است.

 

وی اظهار داشت: با اجرای طرح تامین قیر رایگان از سوی دولت و مشارکت دهیاران در دولت تدبیر و امید اقدامات مناسبی در زمینه آسفالت معابر روستاهای این استان انجام شده‌است.

 

امیدوار گفت: طرح هادی ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در این استان تاکنون تهیه شده است.

ثبت دیدگاه

1 دیدگاه برای “مسکن محرومان کمک به ایمن سازی خانه های روستایی کهگیلویه و بویراحمد”
  1. خیلی عالی بود
    خبرنگار باید دنبال مشکلات مردم باشد

    پاسخ
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.