حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1533 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×

اطلاعیه ها

02 می 2022 - 21:56
شناسه : 4467

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در ده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود. به گزارش بلادشاپور به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل […]

ارسال توسط :
پ
پ

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در ده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش بلادشاپور به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید سعید فطر گفت: نماز عید سعید فطر در ده بقعه متبرکه استان کهگیلویه و بویراحمد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد فرا رسیدن عید سعید فطر را به عموم مردم روزه دار استان کهگیلویه و بویراحمد، خدام و هیأت امنا بقاع متبرکه و اصحاب وقف تبریک و تهنیت گفت.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی گفت : عید سعید فطر که عید بزرگ همه مسلمانان است، نشانه مهمی از عظمت اسلام و وحدت مسلمانان و پاسداشت یکماه بندگی و عبودیت حق تعالی است.

در ادامه عباس نصیرالاسلامی گفت: با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مومنان روزه دار در ماه مبارک رمضان، امید است با استعانت از درگاه باری تعالی، ملت های مسلمان با چنگ زدن به ریسمان الهی وحدت کلمه و تمسک به پیام های حیات بخش قرآن کریم شاهد، پیروزی و نصرت اسلام در جهان باشیم.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه در موضوع وقف جدید استان کهگیلویه و بویراحمد در جایگاه خوبی قرار ندارد ، گفت: وقف برای اشتغال و ازدواج جوانان و همچنین وقف برای کمک به محرومان و‌نیازمندان از جمله نیات ی هست که پیشنهاد میشود در این عید بابرکت خیرین و واقفین خیراندیش استان در این زمینه وقف داشته باشند تا بتوان با آن به آحاد جامعه استان کمک کرد.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: وقف با نیت حل مشکلات و معضلات اجتماعی و وقف برای ازدواج و اشتغال جوانان ، وقف برای پرداخت هزینه های دارو و درمان افراد بی بضاعت استان کهگیلویه و بویراحمد از مهمترین نیازهای روز استان در موضوع وقف است.

وی با اشاره به اینکه مردم با آشنایی عواید وقف می توانند بهتر در این راه نیک گام بردارند، افزود: هر شخصی با هر توان مالی می تواند مالش را وقف کند مثلاً انسان می تواند با وقف کتاب و کتابخانه مساجد، تهیه لوازم مورد نیاز محرومان در ثواب این کار خیر سهیم شده و نام خود را به عنوان واقف در در لوح اعمال پروردگار عالم ثبت و ضبط کند و وقف یک امر خدا پسندانه و فراگیر است که با توجه به نیت واقف می تواند مطلق با دامنه وسیع در اجرای نیت باشد که مشمول همه مومنین و محبین اهل بیت(ع) باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد به تشریح فواید وقف های جمعی پرداخت و گفت: مردم می توانند به صورت جمعی با دوستان و اقوام خود مالی را وقف کنند بنابراین اگر مردم آگاه باشند، راحت‌تر می‌توانند، وقف‌های جدید انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند توسط رسانه‌ها با وقف‌های جمعی آشنا شوند، گفت: نقش رسانه ها در تبیین وقف های جمعی بسیار گسترده و مهم است.

وی خواستار افزایش وقف های جمعی در استان کهگیلویه و بویراحمد شد و تصریح کرد: افرادی که قادر نیستند به تنهایی وقف داشته باشند، می توانند به وقف های جمعی اقدام کنند.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد ترویج وقف های جمعی را عاملی مهم در رفع نیازها و مشکلات جامعه دانست و بر لزوم ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف جمعی در جامعه تاکید کرد.

 

عباس نصیرالاسلامی با تشریح اهمیت وقف جمعی و نقش آن در جامعه، افزود: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ وقف جمعی در جامعه نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش دستگاه های اجرایی و مشارکت اقشار مختلف مردم است.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در آموزه های دینی و روایات متعدد بر مقوله وقف تأکیدات فراوانی شده است که امروز خوشبختانه واقفان خیراندیش در جای جای کشور با وقف بخشی از اموال خویش به عمران و آبادانی کشور و خدمت رسانی به مردم کمک‌های زیادی نموده اند.

حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با بیان اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۳۱ موقوفه منفعتی و بیش از ۱۱۰۰ حسینه و مسجد وجود دارد گفت: در موقوفات منفعتی نسبت به سایر استان‌ها بسیار عقب هستیم که نیازمند ترویج این سنت حسنه در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد هستیم.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان کهگیلویه وبویراحمد بیشترین موقوفات را مربوط به شهرستان‌های بویراحمد ، گچساران و کهگیلویه دانست و خواستار همکاری بیشتر علما، فرهنگیان و اصحاب رسانه برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.