حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1540 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
22 آوریل 2022 - 11:54
شناسه : 4154

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از معمتدین و ریش سفیدان شهرستان چرام قاتل بعد از ۱۳ سال بخشیده شد. به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری بلاد شاپور* با حضور معاون سیاسی استاندار، رئیس دادگستری استان، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای حل اختلاف استان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، فرماندار […]

ارسال توسط :
پ
پ

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و جمعی از معمتدین و ریش سفیدان شهرستان چرام قاتل بعد از ۱۳ سال بخشیده شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی و خبری بلاد شاپور* با حضور معاون سیاسی استاندار، رئیس دادگستری استان، مدیرکل آموزش و پرورش، رئیس شورای حل اختلاف استان، رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان، فرماندار چرام و امام جمعه چرام و شورای اداری و رییس دادگستری و دادستان چرام و با حضور اقشار مختلف چرام گردهمایی و آشتی کنان وحدت آفرین و پیمان برادری طایفه بزرگ و نامدار مشایخ در مصلی شهرچرام برگزار شد.

 

  حجت الاسلام افشار این گردهمایی را یک اقدام مثبت خواند و گفت؛ چنین اقداماتی باعث ایجاد وحدت می شود و قابل تقدیر است.

 

وی افزود:شهرستان چرام به لحاظ فرهنگی پیشینه فرهنگی خوبی دارند و الان هم پیشقراول هستند.

 

افشار گفت :این مجلس باشکوه به همت مصلحین و اقشار مختلف در ۱۳سال گذشته تلاش هابی شد تا خانواده همتی از حق قانونی خود گذشتند و نمود عملی بخشش را در ماه مبارک رمضان ترجمه کردند.

 

امام جمعه چرام تصریح کرد؛امیدواریم شاهد چنین اقداماتی در همه نقاط استان باشیم. 

 

عبدالرحمان توفیقیان با تقدیر و تشکر از همه افرادی که در راستای چنین جلساتی گام برمیدارند با اظهار امیدواری که این نشست الگو شود افزود: این شهرستان کانون سرمایه انسانی است و نیازمند توجه ویژه است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عبودی در این نشست گفت: در استانمان هم دستگاه قضایی و هم نیروهای امنیتی و نظامی پرتلاش هستند، باهمه تنش ها ولی حرکت های خیلی شکل گرفت و گاها شاهد چنین حوادثی هستیم کاش روزی برسد که شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم. 

 

رئیس دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه ابراز کرد: در کنار این حوادث ناگوار ایثارگری هایی را می بینم و اونم گذشتی که خانواده های مقتول دارند.

 

وی ادامه داد:  نکته زیبای جلسه امشب این است که خانواده مرحوم همتی بدون از هیچ شرطی و یا دریافت دیه رضایت دادند و این حرکت قابل تحسین است،ضمن ادای احترام و از این اقدام تجلیل می کنیم. 

 

حجت الاسلام عبودی ابراز کرد: در سایه رضایت بندگان خدا رضایت خداوند متعال هم انجام می شود.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه در این نشست با اشاره به اینکه در قرآن بحث صلح و سازش به کرات مطرح و این اهمیت موضوع را می رساند گفت: فعالان فضای مجازی به این گونه مسائل بپردارند تا اصلاح ذات البین را بیشتر ذر جامعه شاهد باشیم. 

 

جواد هاشمی مهر گفت: زیبایی هایی در شهرستان چرام وجود دارد و اجازه ندهیم چنین زیبایی هایی را شاهد نباشیم. 

 

وی با تاکیدبر اینکه معتمدین به چنین مسائلی ورود کنند تا شاهد اتفاقات تلخ نباشیم تصریح کرد: شهرستان چرام بر مدار توسعه است کمک کنیم که این روند ادامه دار باشد.

 

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: جلسات شورای فرهنگ عمومی چرام را رصد میکردم و دو موضوع مهم ممنوعیت سلاح و ساماندهی آرامستان ها از مصوبات مهم و قابل تقدیر این جلسات بود.

 

خواهر مقتول(مرحوم همتی) در این نشست صلح و سازش خانواده مقتول و قاتل با تاکید بر اینکه لذتی که در بخشش است در انتقام نیست دردنامه ای را از برادر خود قرائت کرد که موجب متاثر شدن حاضرین در جلسه شد.

 

حجت الاسلام آذریتون گفت: در روز تودیع و معارفه خواسته امام جمعه رفع اطاله دادرسی بود در شهرستان چرام حتی یک پرونده نداریم که یک روز از وقت قانونی رسیدگی ان گذشته باشد. 

 

دادستان چرام با بیان اینکه تمامی پرونده ها ثبت متمرکزد و امار کامل واقعی است و این یک اقدام مهم است افزود: تسریع در رسیدگی پرونده های مسن از دیگر اقدامات مجموعه بود و جرایم خشن و سرقت را در اولویت قرار دادیم. 

 

وی گفت: شناسایی افراد مجرم و سابقه دار جرائم خشن را در دستور قرار دادیم و بانک اطلاعاتی متهمن و مجرمین جرایم خشن تهیه و احکامی صادر گردیده است. 

 

دادستان چرام با اشاره به اینکه تعداد زیادی از معمتین و محکومین خطرناک که متواری بودند را شناسایی و دستگیر کردیم و الان کمتر از 10 متهم فراری داریم گفت: یکی از ابتکارها سامانه سامع چرام بود که گزارشات خوبی خصوصا حوزه سلاح و مهمات ارسال میشد و تعداد زیادی سلاح و مهمات در این راستا کشف شد.

 

 

دادستان عمومی و انقلاب چرام عنوان کرد: در بحث حقوق عامه تحولی شگفت شد و همکاری و تعامل مستقیم فرماندار اقدامات خوبی در راستای حفظ منابع طبیعی انجام شد، در عرصه راه، گازرسانی و رفع معارضات اجتماعی انجام شد.

 

وی اضافه کرد: در 9 ماه گذشته کمتر از 4 نزاع داشتیم انتظار داریم هزینه ارتکاب جرم را در شهرستان افزایش ندهیم.

 

قاضی القضات استان کهگیلویه و بویراحمدبا بیان اینکه در تمام نظام های دنیا حرکت به سوی نهادهای سازشی شکل گرفت و خوشبختانه در سند تحول قضایی به این موضوع تاکید شده است ابراز داشت: اثار مثبت صلح و سازش نمایان است و امروزه بیشتر نیازمند ظرفیت ریش سفیدان و معتمدان هستیم. 

 

وی ابراز کرد: روزانه با مردم چرام ارتباط دارم حتی نخبگان دیدگاهی دارند که همه موارد باید از طریق مراجع قضایی و نظامی حل شود.

 

حسن نگین تاجی گفت: در زندان یاسوج بیشترین بازداشت ها و تبیعدها مربوط به چرام است ولی این شیوه اثر گذار نیست نیاز است نقش مردم و دستگاه های اجرایی نمایان تر باشد.

 

رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: تشکر دارم از خانواده همتی بابت گذشتی که داشتند و آراسته به بزرگ منشی هستند.

 

وی افزود: شیوه گذشت از خود گذشت مهم تر است، گذشت خانواده همتی یک گذشت نیکو و ارزشمند است و با خدا معامله کردند.

 

نگین تاجی با اشاره به اینکه در طرح ارتقای امنیت اجتماعی دادستان باید پا به پای پلیس باشد و با گشت زنی در راستای این طرح قدم های مثبت بردارد گفت:به کسانی که قصد ناامنی دارند هشدار میدهم آینده شما دار مجازات و تبعید است. 

 

وی ابراز کرد: با کسانی که قدرت نمایی در فضای محازی دارند به جد برخورد و با افرادی که در عروسی ها و عزا اقدام به شلیک می کنند برخورد قانونی می شود

 

عالی نسب نماینده معتمدین اظهار داشت: 13 سال درگیر این مورد بودیم و امروز همه از این اقدام تقدیر و تشکر کردند. 

 

وی ادامه داد: یکی از معتمدین بعنوان عضو شورای تامین انتخاب شود تا در راستای اقدامات مثبت همکاری شود. 

 

عالی نسب افزود: در اولین جلسه که خدمت خانواده همتی رسیدیم اعلام رضایت داشتند و در اجرا این زمان طولانی شد.

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

انتهای پیام/

 

 

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.