حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
16 آوریل 2022 - 11:05
شناسه : 4091

خدمات دوساله نهاد امامت جمعه دهدشت/آنجا که حرف و عمل رنگ واقعیت به خود می‌گیرد نهاد امامت جمعه دهدشت طی دو سال اخیر با مردم بودن را به معنای واقعی عینیت بخشید تبلور ایمان که در سرشت باشد حرف و عمل رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و تکثیر کارهای خوب آن جامعه را به آرامش […]

ارسال توسط :
پ
پ

خدمات دوساله نهاد امامت جمعه دهدشت/آنجا که حرف و عمل رنگ واقعیت به خود می‌گیرد

نهاد امامت جمعه دهدشت طی دو سال اخیر با مردم بودن را به معنای واقعی عینیت بخشید

تبلور ایمان که در سرشت باشد حرف و عمل رنگ واقعیت به خود می‌گیرد و تکثیر کارهای خوب آن جامعه را به آرامش می‌رساند

27 فروردین ماه 1399 بود که طی حکمی حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر به عنوان امام جمعه دهدشت معارفه شد و امروز دوسال از آن تاریخ می‌گذرد، از همان ابتدای ورودش به شهرستان با مردم بودن را معنا بخشید.

او با روحیه مطالبه‌گری که در وجودش نهادینه شده نشان داد و ثابت کرد که سنگر نماز جمعه صرفا مختص ایراد خطبه و اقامه نماز نیست و در همه روزها و هر ساعتی از شبانه روز جهادگری خستگی ناپذیر است که با نگاه انقلابی برای رسیدگی به امورات مردم تلاش می کند.

علاوه بر انعکاس گفتمان امامین انقلاب مطالبه‌گر رفع مشکلات مردم از مسئولین است و با همین روحیه مطالبه‌گری‌اش و فریاد مشکلات از تریبون نماز جمعه، باعث حضور مدیران کل در شهرستان جهت پاسخگویی و رفع مشکلات میشود.
هم چنین سرکشی مداوم از روستاهای دورافتاده و برخی مواقع ماندن در جمع عشایر برای پی بردن به مشکلات آنها، امام جمعه را مطالبه‌گر و پیگیر در افکار عمومی نشان داد.

امام جمعه دهدشت صدای مردم روستاهای دورافتاده دیشموک شد و طی بازدید میدانی از روستاها مشکلات را رصد کرد و در تریبون نماز جمعه فریاد زد.

استمداد‌طلبی امام جمعه دهدشت از استاندار برای رفع مشکلات دیشموک
بعد از فریاد استمدادطلبی حجت‌الاسلام وحدانی‌فر، استاندار کهگیلویه و بویراحمد با همراهی مجموعه مدیران استانی و شهرستانی از بخش دیشموک سرکشی کرد و عمق محرومیت‌ها را دید و با اشک به مسئولان بالادست منتقل کرد که در همین راستا 70 میلیارد تومان برای محرومیت‌های این منطقه اختصاص یافت.

امام جمعه دهدشت انعکاس فریاد بی صدای 30 ساله مالکان زمین‌های بسیجیان شد و بارها برای پیگیری آزادسازی 1100 قطعه زمین این طرح در جلسات استانی شرکت و رایزنی کرد تا با تلاش دیگر مسئولین به نتیجه رسید.

فریادهای هفتگی امام جمعه دهدشت از تریبون نماز جمعه جواب داد(سد آبریز مجوز گرفت)

پیگیری مستمر امام جمعه دهدشت از احداث سد آبریز نه تنها از تریبون نماز جمعه بلکه در هر نشستی مطالبه گری کرد و در تبیین ضرورت این سد، کارگری زنان کهگیلویه در مزارع شهرستان‌های همجوار را یادآور شد و تشنگی دشت‌های کلاچو را فریاد زد و از مسئولین خواست با احداث سد آبریز فکری به حال زنان گوجه‌چین و جوانان کارگر در عسلویه کنند.

روستاگردی امام جمعه دهدشت و حمایت از محرومان و پیگیری مشکلات آن‌ها از دیگر برنامه‌های حجت‌الاسلام وحدانی‌فر طی دوسال اخیرش در دهدشت بوده است، وی با شناسایی نیازمندان و دعوت از نهادهای حمایتی در روستاها حضور پیدا می‌کند و علاوه بر رفع مشکلات معیشتی و بعضا اشتغال آن‌ها سعی در زیرپوشش قرار دادن آنها زیر نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) می‌نماید.

انعکاس صدای بی‌صدای ناشنوایان

امام جمعه خلاق دهدشت در اقدام فرهنگی فریاد بی‌صدای ناشنوایان دهدشتی شد و با راه‌اندازی هیات مذهبی و دعوت از یکی از روحانیون برجسته از اصفهان اقدام به برگزاری مجالس اهل بیت (ع) در ماه محرم نمود که علاوه بر رضایت‌مندی ناشنوایان از این اقدام، بازتاب رسانه‌ای ملی داشت و به عنوان خدمتی صالح و ماندگار در دفتر امام جمعه انقلابی دهدشت به یادگار ثبت شده است.

روحیه مطالبه‌گری او همراه با شناخت و آگاهی تخصصی وی در همه زمینه‌ها باعث اعتماد مردم به این امام جمعه جوان و انقلابی شده و تنها پناه خود برای رهایی از مشکلاتشان را نهاد امامت جمعه دهدشت می‌دانند، حجت‌الاسلام وحدانی‌فر علاوه بر اقدام فرهنگی برای ناشنوایان، بار دیگر با اقدامی جهادی آستین همت برای اشتغال این قشر از جامعه بالا زد و با دعوت از دستگاه‌های خدمات‌رسان فارغ از کاغذبازی‌های اداری، خواستار همکاری آنها با جامعه ناشنوایان در راه‌اندازی یک واحد کارواش شد که این مهم در بازه زمانی کوتاه مدت رنگ واقعیت به خود گرفت.

وی بارها مشکلات مسکن مهر دهدشت را در تریبون نماز جمعه فریاد زد و از آن به عنوان غده سرطانی نام برد و تاخیر در به سرانجام رساندن آن را مسئولیت دادن به افراد ناکارآمد عنوان کرد.

کرونا باعث نشد امام جمعه دهدشت به پشت میز نشستن اکتفا کند وی با روحیه انقلابی و جهادی که داشت مسئولان را پای کار کشاند و با حضور در بین مردم و شنیدن درددل آن‌ها سعی در برطرف کردن مشکلات آن‌ها می‌کرد.

از دیگر اقدامات جهادی نهاد امامت جمعه دهدشت می‌توان به اختصاص دادن مصلای امام خمینی (ره) برای بیماران کرونایی نام برد، امام جمعه دهدشت پیرو تصمیم همکاری رهبر معظم انقلاب و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر در اختیار قراردادن امکانات برای ستاد کرونا؛ مصلای امام خمینی (ره) را تجهیز و جهت واکسیناسیون و رفاه حال بیماران در اختیار ستاد کرونا شهرستان کهگیلویه قرار داد.

وی از همان ابتدای حضورش با تغییر کادر ستاد نماز جمعه به جوانگرایی مد نظر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم جامه عمل پوشاند و با جذب جوانان انقلابی در بدنه ستاد نماز جمعه اقدامات اثرگزار فرهنگی خوبی را آغاز کردند که اقدامات فرهنگی این نهاد به عنوان الگویی برای سایر شهرستان‌ها و حتی کشور شده است.

تلاش های مستمر حجت الاسلام وحدانی فر علاوه بر نهاد امامت در مدیریت مسجد جامع هم مشهود است، ساماندهی هیات امنای مسجد، میدان دادن به جوانان برای اداره مسجد، راه اندازی هیات فعال مسجد با محوریت جوانان پای کار، همدلی با مردم در قالب کمک‌های مومنانه مسجد را از حالت نماز خانه ای خارج کرد و روحیه کار دسته جمعی و تعامل به آن بخشید.

احیای مسجد متروکه بلادشاپور
ساماندهی و مرمت مسجد تاریخی مروبط به دوران صفویه در بافت بلادشاپور که سالها متروکه و غیرقابل استفاده بود دیگر اقدام فرهنگی و جهادی امام جمعه دهدشت بود که این مهم با پیگیری های نهاد امامت جمعه دهدشت به سرانجام رسید و مسجد در اختیار هیات مذهبی قرار گرفت.

او به مناسبت 5 مرداد سالروز اولین اقامه نماز جمعه کشور از بین 900 ائمه جمعه کشور برای سخنرانی در شبکه یک سیما دعوت شد که این نشان از اعتماد به نسل جوان و به عنوان یک برند برای استان کهگیلویه و بویراحمد به حساب می‌آید.

پیوند عجیب او با خانواده‌های شهدا بر همگان مشهود است، حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با راه‌اندازی پویش سه‌شنبه‌های شهدایی، به دیدار خانواده‌های معظم شهدا می‌رود پای درددل آن‌ها می‌نشیند و همواره مطالبه‌گر مشکلات خانواده‌های شهدا از مسئولان و فریاد بی صدای پدارن و مادارن و فرزندان شهداست و بر این باور است می شود با دست خالی کار کرد ولو اینکه همه قدرت‌ها بر علیه تو باشند چرا که شهدا این مهم را در جنگ هشت ساله معنا بخشیدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور به نقل از ایسنا؛ طی دوسال اخیر هیچ حوزه ای از نگاه تیزبین و فریاد مطالبه‌گری حجت‌الاسلام وحدانی‌فر جا نماند او همواره صدای رسای مردم بوده، آنجا که باید نقد می‌کند و مسئولان را به پاسخگویی وا می‌دارد و آنجا که نیاز باشد جانانه حمایت می‌کند که به عنوان مثال از ورزش هندبال در خطبه ها حمایت کرد مشکلات آنها را به گوش مسئولین رساند ظرفیت‌ها را گفت که امروز به عنوان یک مدال افتخار در کشور برای شهرستان افتخار آفرینی می‌کنند.


گزارش: سیده مریم پیروزان

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.