حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
ابراز همدری آیت الله ملک حسینی با خانواده بانوی فداکار بختیاری
30 مارس 2022 - 2:35
شناسه : 3844

به گزارش بلادشاپور، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در روستای اسلام آباد میان کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تسلیت به خانواده اعظم اسابه، یاد و خاطره این بانوی فداکار را گرامی داشت. خانم اعظم اسابه، مادر قهرمان بختیاری که برای […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش بلادشاپور، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری با حضور در روستای اسلام آباد میان کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تسلیت به خانواده اعظم اسابه، یاد و خاطره این بانوی فداکار را گرامی داشت.

خانم اعظم اسابه، مادر قهرمان بختیاری که برای نجات جان فرزندان خردسال همسایه اش در عسلویه دل به آتش زده بود، پس از حدود ۲ هفته جدال با مرگ، به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی درگذشت.

اعظم اسابه‌ی ۳۱ ساله که مادر ۳ فرزند بود او و خانواده اش از ۷ سال قبل، از روستای دشت پاگرد از توابع بخش فلارد ِ شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای امرار معاش راهی روستای بزباز در حوالی شهرستان عسلویه در استان بوشهر شده بودند.

آن‌ها در آنجا به همراه یک همسایه‌ی دیگر در ساختمانی دو واحدی زندگی می‌کردند که در طبقه‌ی پایین آن یک مغازه‌ی شارژ سیلندر گاز بود.

چهارم اسفند ماه سال گذشته بر اثر ترکیدگی شیر مخزن گاز مغازه‌ای که خانواده‌ی اعظم و همسایه شان در بالای آن زندگی می‌کردند، گاز همه‌ی فضای خیابان را پر کرد.

اعظم فرزندان خود را به سرعت به بیرون از ساختمان آورد، اما متوجه شد از زن همسایه و دختران دوقلوی ۱۱ ماهه‌ی وی، شادی و شیدا خبری نیست.

وی که می‌دانست جان آنان در خطر است، خود را به خانه‌ی همسایه رساند. مادر دوقلو‌ها شادی را برداشت و از راه پله به بیرون خانه حرکت کرد و اعظم هم شیدا را در آغوش گرفت، اما موج گاز ناشی از ترکیدن مخزن وارد ساختمان شد مادر دوقلو‌ها و شادی نجات پیدا کردند، اما اعظم و شیدا اسیر آتش شدند.

آتش که خاموش شد، اعظم و شیدا را به مرکز درمانی عسلویه بردند، اما به دلیل مجهز نبودن بیمارستان عسلویه، او را به بیمارستان شیراز منتقل کردند و اعظم در آنجا با ۵۱ و ۵ دهم درصد سوختگی در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.

شیدای ۱۱ ماهه که دچار بیش از ۴۰ درصد سوختگی شده و حالش وخیم بود بر اثر شدت صدمات ناشی از سوختگی جانش را از دست داد.

تلاش پزشکان برای نجات جان اعظم ادامه داشت و با گذشت زمان به‌نظر می‌رسید که حال زن فداکار رو به بهبود است و وی از خطر مرگ رهایی یافته است.

او حتی می‌توانست حرف بزند و برای خانواده اش تعریف کرد که روز حادثه چه اتفاقی افتاد.

در ادامه، اما شرایط اعظم بار دیگر رو به وخامت گذاشت تا اینکه این بانوی فداکار روز هفدهم اسفند ماه پس از ۱۳ روز جدال با مرگ جانش را از دست داد و همسر و فرزندانش را پس از ۱۲ سال زندگی برای همیشه تنها گذاشت.

پیکر اعظم اسابه به محل زندگی اش یعنی روستای دشت پاگرد منتقل و روز بیستم اسفند ماه در میان جمعیت انبوهی از مردمی که برای بدرقه‌ی او آمده بودند، تشییع و به خاک سپرده شد.

این بانوی ایثارگر اگرچه نتوانست شیدای ۱۱ ماهه را نجات دهد، اما فداکاری اش او را برای همیشه در یاد‌ها ماندگار کرد.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.