حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1533 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×

اطلاعیه ها

01 مارس 2022 - 16:41
شناسه : 3546

مسئول هییت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته های آموزش، معیشت، بانوان و کمیته رصد گر در این هییت اندیشه ورز ویژه اصحاب رسانه خبر داد.   به گزارش کشاورز ۴۹/ آخرین جلسه سال ۱۴۰۰ هییت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات ستاد تخصصی بسیج […]

ارسال توسط :
پ
پ

مسئول هییت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل کمیته های آموزش، معیشت، بانوان و کمیته رصد گر در این هییت اندیشه ورز ویژه اصحاب رسانه خبر داد.

 

به گزارش کشاورز ۴۹/ آخرین جلسه سال ۱۴۰۰ هییت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن جلسات ستاد تخصصی بسیج اقشار سپاه فتح برگزار شد. در این جلسه که با موضوع چگونگی نقش‌آفرینی بهتر رسانه های استان در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان و همچنین تعیین اولویت های هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه در سال ۱۴۰۱ تشکیل شده بود اعضا به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

 

در این جلسه سید ولی موسوی رئیس هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد گفت: هیئت‌ اندیشه ورز بسیج رسانه مهمترین پشتوانه فکری در تحقق اهداف و مأموریت های بسیج در حوزه رسانه استان است.

 

وی ضمن تشکر از دغدغه ها ونظرات سازنده و ارزشمند اعضای این هییت گفت: رویکرد هیئت‌ اندیشه ورز بسیج رسانه استان در راستای گفتمان سازی، مطالبه گری و ترسیم چشم انداز رسانه های استان بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

 

وی مطالبه گری رسانه ها را یکی از عوامل رشد و پویایی جامعه دانست و گفت: کارکرد هیئت اندیشه ورز کمک به آسیب شناسی و بررسی فضای رسانه استان در حوزه های مختلف و ارتقاء جایگاه رسانه های استان و نقش آفرینی موثر آن ها برای توسعه وتعالی استان خواهد بود.

موسوی افزود: هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه فارغ ازمسائل سلیقه ای و نگرشها از حضور همه فعالان ودلسوزان عرصه رسانه استان برای رفع کاستی ها و تقویت و توسعه رسانه های استان که منجر به بهبود مسیر رشد و توسعه استان خواهد شد استقبال خواهد کرد.

 

وی، منشور واساسنامه هیئت اندیشه ورز رسانه را اساس عملکرد این هییت عنوان کرد و از تشکیل کمیته های تخصصی آموزش، اقتصاد و معیشت و بانوان برای شتاب بخشی به بهبود وضعیت خبرنگاران و رسانه های استان با نگاه تحولی وکارشناسانه خبر داد.

 

موسوی با اشاره به فرمان جهاد تبیین رهبری گفت: جلسات تخضصی هیات اندیشه ورز بسیج رسانه در سال ۱۴۰۱ در شهرستانها نیز تشکیل خواهد شد تا با شناخت بهتر از مشکلات خبرنگاران شهرستانی و شنیدن دغدغه های آنان گامی در این راستا برداشته شود.

 

 

در این جلسه فخرالدین رضایی، مسئول سازمان بسیج رسانه استان و دبیر هیات اندیشه ورز رسانه کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: نقطه نظرات سازنده اعضای این هییت پیرامون نقش آفرینی بهتر رسانه های استان در کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی استان و هم چنین اولویت های مورد توجه هییت اندیشه ورز بسیج رسانه جمع بندی و احصا شده می گردد و پس از تعامل با دستگاه های متولی حوزه فرهنگ، هنر و رسانه در استان در دستور کار همه ما در سال ۱۴۰۱ قرار خواهد گرفت.

 

رضایی از برگزاری جلسات انس و مودت خبرنگاران با مشارکت دستگاه های مختلف در سال آتی خبر داد و گفت: برگزاری باشکوه تر جشنواره ابوذر و مسابقات رسانه ای با موضوعاتی همچون کاهش آسیب های اجتماعی درسال آینده خبر داد و گفت: از طریق تعامل با دستگاه ها از همه توان وظرفیت های استانی برای تقویت رسانه های استان که نقش بی بدیلی در امیدآفرینی در جامعه و توسعه استان دارند استفاده خواهیم کرد.

 

در این جلسه اعضاء هیات اندیشه ورز بسیج رسانه استان کهگیلویه وبویراحمد نظرات خود را پیرامون نقش رسانه ها در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی و اولویتهای سال آینده هیات اندیشه ورز بسیج رسانه بیان کردند.

از مهم ترین موارد مطرح شده در جلسه توسط اعضای هییت اندیشه ورز رسانه استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

*بهنام احمدی( مدیر خبرگزاری ایرنا استان): خودباوری رسانه های استان و شناخت جایگاه خطیر خود بسیار ضروری است. چرا در رسانه های ما اخبار منفی در مورد استان بر اخباری که ظرفیت ها و داشته های استان را معرفی می کند موازنه بسیار نابرابری دارد.

در خصوص اثرگذاری رسانه ها برای کاهش آسیب های اجتماعی در استان باید از ظرفیت دانشگاه ها استفاده کرد. مواردی مانند مصاحبه های عمیق، میزگرد و کارگاه های آموزشی در این زمینه ضروری است.

 

*سید محمد تقوی(امور اجتناعی استانداری): با وجود داشتن خبرنگاران مجرب در استان اما پردازش آسیب های اجتماعی در رسانه های استان قوی نیست. پردازش اخبار انتقادی،دقیق و واقعی نیست. اغلب آمیخته به مسایل شخصی و قومیتی است. بار علمی رسانه های استان چندان قوی نیست و باید تقویت گردد. این کار نیازمند برنامه ریزی برای برگزاری کارگاه های آموزشی مستمر در حوزه رسانه استان است.

– لزوم تعامل و هم اندیشی رسانه ها با بخش های فعال در حوزه اجتماعی( سمن های فعال- معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه- معاونت اجتماعی استاتداری و.‌)

– لزوم تهیه سند تحول رسانه در استان

 

*امید عباسپور( فعال رسانه- صبح یاسوج): برای استفاده از ظرفیت رسانه ها در کاهش آسیب های اجتماعی اول باید کمی هم پیگیر مشکلات و دغدغه های خودشان باشیم. آموزش جز اولویت های سال بعد برای خبرنگاران باشد. لزوم پیگیر ی راه اندازی رشته یا دانشکده خبر در استان.

لزوم شناسایی و توجیه چارچوب گذاری برای رسانه های پرمخاطب در استان به ویژه در شبکه های اجتماعی که کنترل چندانی روی آن ها نیست. لزوم مجوز دار شدن پیچ ها و کانال های پرمخاطب در استان

 

*- علی اصغر ایلخانی پور( فعال رسانه): حضور خبرنگاران استان در زندان و گفت و گو با مجرمانی به علت نزاع و درگیری زندان هستند. برای بیان علل و عبرت گیری دیگران.

 

*صادق الهی( فعال رسانه- فصلی نو): قومیت گرایی در انتصابات به رسانه ها هم رسیده. به دلیل وابستگی به قومیت ها از برخی انتصابات قومی قبیله ای حمایت می کنیم یا سکوت می کنیم. نیازمند همصدایی رسانه ها برای مقابله با آسیب های فرهنگی و اجتماعی در استان هستیم.

 

*مینو آریان فر( فعال رسانه- پیک ملت): هر چند فرهنگ ریش سفیدی برای بخشش محکومین قتل یا نزاع های دسته جمعی در استان فرهنگ بسیار نیکویی است اما به نظر می رسد این موضوعات نباید رسانه ای شود. چون بقیه هم می گویند نهایتا یک کاری کردیم ریش سفیدا میگردن و برایمان بخشش و عفو میگیرند.

 

*مریم قربانی(فعال رسانه- ابتکار): اعتبارات فرهنگی دستگاه ها را صرف اقدامات فرهنگی اثر گذار کنیم. در این موضوع استفاده مفید از ظرفیت خبرنگاران و رسانه های استان باید بازنگری شود. اعتبارات فرهنگی نباید جاهای دیگر و غیرمرتبط هزینه شود.

 

*فرشاد رجایی( فعال رسانه، مسئول کانون بسیج رسانه یاسوج): استفاده از ظرفیت کارشناسان و اساتید توانمند حوزه آسیب های اجتماعی برای دغدعه مند تر کردن و توانمند سازی اصحاب رسانه برای کمک کاهش آسیب های اجتماعی. این مهم با برگزاری کارگاه های آموزشی و سپس تداوم آموزش ها از طریق ارسال محتوا به خبرنگاران و فعالان رسانه ای اثرگذار استان انجام می گیرد.

 

*محمد نجفی( فعال رسانه):

-لزوم تهیه منشور رسانه های استان با مشارکت همه فعالان رسانه ای استان برای کمک به رشد و توسعه استان و مقابله با مشکلات فرهنگی اجتماعی

– راه اندازی پویش های ماهانه با موضوع هر کدام از آسیب های فرهنگی اجتماعی استان در رسانه های استان

– شناسایی اَدمین پیج ها و کانال های پرمخاطب استان و توجیه و توانمند سازی آن ها در خصوص وضعیت استان و نقش مهم آن ها.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.