حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1540 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
عزاداری شب نهم محرم درهیئت رزمندگان اسلام شهرستان چرام
29 آگوست 2020 - 2:00
شناسه : 316

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور ازچرام،مراسم عزاداری شب نهم محرم با سخنرانی حجت الاسلام سید نوراله افشار امام جمعه محترم شهرچرام ومداحی ذاکراهلبیت کربلایی علی علیپور در هیئت رزمندگان اسلام چرام برگزار شد.   در ادامه متن سخنان حجت الاسلام دکتر افشار را می خوانید:   در زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام چهار […]

ارسال توسط :
پ
پ



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور ازچرام،مراسم عزاداری شب نهم محرم با سخنرانی حجت الاسلام سید نوراله افشار امام جمعه محترم شهرچرام ومداحی ذاکراهلبیت کربلایی علی علیپور در هیئت رزمندگان اسلام چرام برگزار شد.

 

در ادامه متن سخنان حجت الاسلام دکتر افشار را می خوانید:

 

در زیارت نامه حضرت عباس علیه السلام چهار مطلب بیان شده است که این چهار مطلب کاشف از بصیرت بالای حضرت است، که خیال می کنیم به خاطر این چهار مطلب است که در روز قیامت تمام شهدا غبطه به مقام حضرت عباس علیه السلام می خورند. ویژگی اول تسلیم و اطاعت صد در صد در مقابل امر امام حسین علیه السلام و گذشته از آن تخمین زدن نیاز ولی خدا از دور می باشد.

 

یکبار حضرت اباالفضل علیه السلام این جمله را فرمودند:اجازه می دهی بروم و جان خود را فدا کنم؟ آن هم زمانی که امام حسین علیه السلام برای بار چهارم پرسید: کسی هست که مرا یاری کند؟

 

دومین ویژگی ،تسلیم و مطیع بی چون و چرا حضرت عباس علیه السلام است،ماموریتی که مولا به او داده است، عین آن ماموریت را اجرا می کند.امام حسین زمانی که حضرت ابوالفضل علیه السلام پرسیدند: آیا به من اجازه می دهید؟ امام حسین علیه السلام به شدت بلند گریه کرد تا جایی که محاسنشان تر شد. فرمودند:عباسم تو صاحب لشگر من هستی و اگر تو بروی لشکر من از هم می پاشد.

 

امام حسین علیه السلام فرمودند: عباسم اگر می خواهی بروی برو و آب بیاور. تکلیف و ماموریت عباس علیه السلام آوردن آب است. لذا تمام تلاش عباس علیه السلام آوردن آب بود.

 

سوم وفا، یعنی دادن تمام سرمایه ها در راه خداوند که حضرت عباس علیه السلام این کار را انجام دادند.

 

چهارم نصیحت، یعنی فوق تکلیف بار از رو زمین بر داشتن است. وقتی عمود به فرق عباس علیه السلام خورد در ناحیه سر حضرت عباس علیه السلام رگ ها از هم پاشیده شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.