حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1533 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×

اطلاعیه ها

انتقاد نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان در چرام
31 دسامبر 2020 - 10:00
شناسه : 2426

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور ازچرام، انتقاد نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان در چرام؛ بسم الله الرحمن الرحیم  ضمن گرامیداشت روز نهم دی ماه و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، امیدوارم سفر هیئتی که از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان و شهرستانها تشریف آوردند پر از خیر […]

ارسال توسط :
پ
پ



به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور ازچرام، انتقاد نماینده شرکت شهرکهای صنعتی استان در چرام؛

بسم الله الرحمن الرحیم 

ضمن گرامیداشت روز نهم دی ماه و سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ،

امیدوارم سفر هیئتی که از وزارت تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به استان و شهرستانها تشریف آوردند پر از خیر و برکت برای مردم استان، صنعتگران و تولید کنندگان، کارگران و سایر اقشار درگیر در این شرایط سخت اقتصادی باشد. 

اما 

جناب آقای پناه 

مگر نه اینکه جنابعالی و هیئت همراه بنا به درخواست وزیر محترم برای احصاء مشکلات و معضلات این منطقه و مدیریت صحیح برای رفع آنها تشریف آورده اید تا با رفع مشکلات به توسعه و اشتغال پایدار و نهایتا محرومیت زدایی کمک کنید؟

با این وجود چگونه می شود که در این سفر نامی از شهرستان چرام با این همه ظرفیت و استعداد در زمینه های مختلف صنعت و معدن، گردشگری، صنایع دستی و… نیامده است؟

جهت اطلاع جنابعالی عرض کنم که در بین شهرستانهای کهگیلویه بزرگ فقط این شهرستان دارای شهرک صنعتی با بیش از ۲۰ طرح و واحد صنعتی می باشد که متاسفانه به دلایل مختلف بیشتر آنها تعطیل و یا با کمترین ظرفیت ممکن به فعالیت خود ادامه می دهند . آیا این مطلب مهم جهت بازدید جنابعالی و هیئت همراه کافی نبود یا آنطور که باید به استحضار رسانده نشد؟

آیا نباید از سرمایه گذاران و کارگران شاغل در این شهرک صنعتی جهت حضور در جلسه و بیان مشکلاتشون دعوت می شد؟

البته یادآور می شوم که این مهم نه توسط شما و هیئت همراه بلکه باید توسط مسئولین شهرستان و کسانی که در جریان این سفر بودند و برنامه ریزی کردند و وظیفه اطلاع رسانی و پیگیری داشتند صورت می گرفت که نگرفت و باعث دلسردی بیشتر سرمایه گذاران و کارگران شاغل در شهرک صنعتی بردیان گردید .

جناب آقای پناه:

  زمان زیادی از شهرستان شدن چرام نمی گذرد و هنوز برخی از مشکلات مردم چرام در دهدشت و شهرستان کهگیلویه باید پیگیری شود که این خودش درد و مشکلی است که باید در جای خود به آن رسیدگی عاجل شود . فاصله شهر دهدشت تا چرام حدود ۱۸ کیلومتر و فاصله شهر دهدشت تا شهرک صنعتی بردیان به مراتب کمتر است.

مسئولین امر دلیل عدم سفر حضرتعالی به این شهرستان و بازدید از شهرک صنعتی بردیان را به مردم و تولیدکنندگان بفرمایند و ان شاءالله که برای مردم ، سرمایه گذاران و کارگران قابل قبول باشد چراکه آنها این اتفاق را اجحافی در حق خودشان می دانند. 

البته شاید مدت زمان کم سفر ، اجازه این موضوع رو نمی داد که این اشکال از بالا و نحوه برنامه‌ریزی جهت بازدید از مناطق محروم کشور هست زیرا در مدت کم به هیچ کجای مشکلات بیش از حد این مناطق نخواهیم رسید .

اما در این بین هر کس از مسئولین استانی و شهرستانی که احیانا نتوانستند و یا تلاشی برای این موضوع نکرده اند باید بفرمایند چرا در چنین مواقعی فرصت سوزی می شود؟

چه کسی در بین مسئولین کشوری باید به فکر این مردم و سرمایه گذاران واحدهای صنعتی غیرفعال و وضعیت معیشت کارگران شهرستان چرام باشد تا منتظر بمانیم که آیا زمینه سفر ایشان به شهرستان فرآهم خواهد شد یا نه؟

با سفر مقامات کشوری به مناطق محروم و بازدید از چند واحد صنعتی و تولیدی که در این وضعیت کمبود منابع بانکها و سختگیری بیش از اندازه آنها جهت پرداخت تسهیلات، به منابع زیادی جهت راه اندازی نیاز دارند چاره کار نیست . 

بهترین راه برای احیای صنعت و اشتغال پایدار در کشور به فرموده مقام معظم رهبری توجه و احیای همین واحدهای خرد و کوچک می باشد که با سرمایه گذاری کمتر و بازدهی زودتر به سرانجام می رسند و اتفاقا اشتغالزایی مستقیم و غیر مستقیم بیشتری هم دارند . از مسئولین استانی و شهرستانی استدعا دارم در برنامه ریزی سفرهای آتی مقامات کشوری به استان و شهرستان ضمن اطلاع رسانی سریع و به موقع ، تلاش کنند تا با بازدید از نزدیک و درک بهتر مشکلات ، استعدادهای بالقوه در استان و شهرستان بالفعل گشته و زمینه محرومیت زدایی از استان فرآهم گردد.  

ومن الله توفیق 

 

سجاد فرهمند نماینده مستقر شرکت شهرکهای صنعتی استان در شهرستان چرام

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.