حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
ساماندهی ورودیهای دهدشت، رویایی که رنگ واقعیت گرفت
08 دسامبر 2020 - 16:52
شناسه : 1991

کار ساماندهی و بازگشایی ورودی های دهدشت که پس از هشت سال بلاتکلیفی به رویایی برای شهروندان تبدیل شده بود، توسط شهرداری این شهر آغاز شد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور به نقل از خبرنگار ایرناعملیات بهسازی و تعریض ورودی های شهر دهدشت بیش از هشت سال است که توسط شهرداری دهدشت و اداره […]

ارسال توسط :
پ
پ



کار ساماندهی و بازگشایی ورودی های دهدشت که پس از هشت سال بلاتکلیفی به رویایی برای شهروندان تبدیل شده بود، توسط شهرداری این شهر آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور به نقل از خبرنگار ایرناعملیات بهسازی و تعریض ورودی های شهر دهدشت بیش از هشت سال است که توسط شهرداری دهدشت و اداره راه و شهرسازی کهگیلویه آغاز و به دلایل مختلف راکد و بلا تکلیف رها شده، به یک رویا برای شهروندان تبدیل گشته بود.

 

عملیات اجرایی ورودی های شهر دهدشت از سمت بهبهان، چرام و طولیان در این چند سال از سوی شهرداری و راه و شهرسازی برای مدت کوتاهی آغاز می شد ولی بعد از مدتی تعطیل و به خواب زمستانی فرو می رفت.

 

 با نگاهی به این ورودی ها تنها عملیات خاکبرداری در ورودی های دهدشت از طرف طولیان و چرام انجام شده است.

 

به گفته کارشناسان شهرسازی، روشنایی کافی، آسفالت مناسب، المان زیبای شهری با توجه به افزایش جمعیت شهری و نصب مجسمه مشاهیر و جاذبه های طبیعی در ورودی هر شهر از جمله مولفه های مهم برای یک شهر خوب است.

سالهاست متولیان امور شهری دهدشت تلاش می کنند وضعیت نابسامان ورودی شهر دهدشت را سامان ببخشند ولی به دلایل مختلف و ناکارآمدی مسئولان شهری تاکنون این امر محقق نشده است.

 

از ورودی هر شهر به عنوان پیشانی آن شهر یاد می کنند چنانچه شهروندان، مسافران و رهگذران ورودی شهر را بدقت از نظر می گذرانند و اینجاست که متولیان باید نسبت به ساخت ورودی شهر دقت و حساسیت کافی داشته باشند.

بنابراین ورودی هر شهر باید براساس ضوابط شهرسازی و راهسازی به گونه‌ای طراحی شود که با جذابیت تمام نشان دهنده ویژگی‌های آن شهر باشد.

 

حسن کاظمی شهروند دهدشتی طولانی شدن اجرای این طرح را غیر قابل توجیه دانست و گفت : در صورت پیگیری های لازم از سوی اعضای شورا و شهرداری در سال های گذشته، این طرح می بایست تاکنون اجرایی می شد.

 

علی جاوید دیگر شهروند دهدشتی سهل انگاری های صورت گرفته در ساماندهی ورودی های شهر دهدشت را تضییع حقوق عموم مردم دانست و گفت: ساماندهی ورودی های شهر، ایجاد سازه و المان زیبا در شهر تاریخی دهدشت دغدغه همه شهروندان است.

 

احسان تابش نژاد شهردار دهدشت در این راستا با اشاره به طراحی المان ورودی شهر دهدشت از سمت چرام گفت: کار ساماندهی این ورودی از سوی شهرداری بعد از وقفه ای طولانی آغاز شد.

 

وی بیان کرد: در این طرح کار پاکسازی یک کیلومتر از کانال این ورودی برای هدایت آبهای سطحی انجام شد.

 

تابش نژاد تصریح کرد: ساماندهی روشنایی ورودی شهر، آسفالت و تکمیل فضای سبز در ورودی دهدشت – چرام تا پایان سال انجام خواهد شد.

 

وی اضافه کرد: ساماندهی ورودی دهدشت از سمت بهبهان و تپه نورالشهدا نیز در مرحله طراحی است.

 

تابش نژاد تصریح کرد: شهرداری برای تسریع در روند اجرایی نیازمند همکاری نهادهای مختلف بخصوص نظامی و قضائی برای حل معارضات اجتماعی است.

 

شهردار دهدشت بر همکاری همه نهادها در تعیین تکلیف ورودی های شهر تاکید کرد و گفت: ساماندهی کامل ورودی‌ها از سوی شهرداری به جد پیگیری خواهد شد.

 

شهرستان ۱۳۱ هزار نفری کهگیلویه به مرکزیت شهر ۶۰ هزار نفری دهدشت دارای چهارشهر، چهار بخش و ۳۴۵ روستای بزرگ و کوچک است.

منبع؛ایـرنا

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.