حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 1541 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 35×
تعداد تست‌های روزانه کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد به ۷۰۰ تست رسیده است
04 دسامبر 2020 - 19:54
شناسه : 1900

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد تست‌های کرونایی در آزمایشگاه مرجع استان خبر داد. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور، با شیوع ویروس کرونا در جهان، جوامع مختلف در اندیشه غلبه بر این ویروس هزار چهره برآمدند، و هر روز روشی جدید برای مقابله و حتی درمان این ویروس […]

ارسال توسط :
پ
پ



مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از افزایش تعداد تست‌های کرونایی در آزمایشگاه مرجع استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بلادشاپور، با شیوع ویروس کرونا در جهان، جوامع مختلف در اندیشه غلبه بر این ویروس هزار چهره برآمدند، و هر روز روشی جدید برای مقابله و حتی درمان این ویروس در رسانه‌ها دست به دست می‌شود.

 

برای غلبه بر ویروس کرونا همه کشورها و کارشناسان متفق‌القول، معتقد بوده و هستند که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات از موثرترین روش‌ها به شمار می‌رود.

 

با همه تفاسیر افرادی که از رعایت دستورالعمل‌ها برای کنترل کرونا سرپیچی می‌کنند، خود و دیگران را در معرض خطر ابتلا و مرگ قرار می‌دهند.

 

اگر شناسایی افراد مبتلا و ناقل به درستی انجام شود تا حدود زیادی می‌توان به ریشه‌کن کردن این ویروس امیدوار بود، و برای این مهم بی‌تردید نیازمند امکانات و تجهیزات برای انحام تست‌های گسترده هستیم.

 

مطابق آمار ارائه شده از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان، میزان بروز کرونا در استان دو برابر نیم میانگین کشوری است، که در صورت عدم توجه مناسب، شاید فاجعه‌ای جبران‌ناپذیر رخ بدهد.

 

با توجه به میزان مبتلایان و بروز ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد علاوه بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات، افزایش تست و بیماریابی مناسب می‌تواند گامی موثر در کاهش ابتلا و کنترل شیوع ویروس کرونا باشد.

 

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: این دستگاه 5 کاناله با 5 لیزر مختلف می تواند 5 ژن از جمله کرونا و آنفولانزا را همزمان شناسایی کند.

 

قاسم قلم فرسا افزود: این دستگاه یکی از به روزترین دستگاه‌های جهان و تولید سال 2020 است، که علاوه بر افزایش دقت در تشخیص بیماری به افزایش سرعت تشخیص کمک می‌کند.

وی در ادامه افزود: هم‌اکنون با ورود این دستگاه به استان سایر وسایل و دستگاه‌های جانبی آن نیز خریداری و نیروهای مورد نیاز جذب شد که منجر به افزایش مطلوبیت کمیت و کیفیت امور آزمایشگاهی ما در بحران کرونا شده‌است.

 

مدیر امور آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: کیت‌های تشخیصی کرونا نیز به مدد تلاش و پشتکار محققان و فناوران کشور، عمدتاً ایرانی هستند و موجب افزایش دقت آزمایش‌ها شده‌است.

 

قلم فرسا با اشاره به اینکه از مرحله‌ای که نمونه به آزمایشگاه ارسال و نتایج آماده می‌شود حدود 12 تا 18 ساعت زمان نیاز است افزود: اما هم‌اکنون با کمک این دستگاه جواب نمونه‌ها پس از 24 ساعت اعلام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.